Arsenal vs. Man Utd menyampaikan, perlawanan Liverpool dan Chelsea, Man City menang sekali lagi

Berapa kerapkah ia berlaku? Dua pasukan besar seperti Arsenal dan Manchester United bersama-sama dalam pertembungan besar titans itu, dan kemudian mengabadikan bola liar yang mudah dilupakan. Ia boleh jadi sangat mengecewakan, tetapi ia tidak berlaku pada hari Sabtu.

Sebenarnya, kita masih belum pasti apa yang berlaku pada hari Sabtu. Kami mengesyaki bahawa tidak ada Arsene Wenger. Di tempat lain, Liverpool mengalahkan Brighton, dan Chelsea melepaskan Newcastle. Secara jujur, jika bukan kerana Manchester City menjadi yang terbaik dari semua perlumbaan bangsa.

Prestasi hujung minggu
Adakah anda masih ingat ketika David de Gea adalah seorang lelaki ringan dan ringan yang disiapkan untuk bola sepak Liga Perdana sebagai telur mentah untuk palu? Ingat bagaimana orang mengatakan bahawa ini adalah salah satu penjahat terburuk Sir Alex Ferguson sepanjang masa? (Ada banyak pesaing untuk tajuk itu.) Bagaimana keadaan berubah. Ini bukan hanya salah satu persembahan terbaik De Gea; Ini adalah salah satu persembahan goalkeeping terbaik dalam sejarah Liga Perdana Inggeris. Sebaliknya, dan selepas pertimbangan yang panjang, kami fikir ia adil untuk mengatakan bahawa Ferguson mendapat hak ini.

10 tahun yang lalu secara ringkas
Kami agak baru kepada konsep Matlamat yang Diharapkan (xG) dalam lajur ini. Ia adalah perkara yang menarik, tidak penting kerana penyokongnya yang paling rabun percaya atau tidak tepat kerana pengkritiknya menegaskan. Ia bukan sains roket. Ia seperti “tembakan pada sasaran” tetapi dengan konteks berguna. Kami terutamanya seperti cara ia menjelaskan perbezaan antara “kita boleh mencetak lima” dan “kita sepatutnya mencetak lima.” Tidak ada yang berhak mencetak lima pada xG. Kami tidak pernah melihatnya lebih tinggi daripada tiga. Sehingga Sabtu. Sehingga Arsenal. Sehingga … Tuhan, ia mesti mengecewakan menjadi peminat Arsenal.

Melarikan diri bertuah
Penalti Brighton Terhadap Liverpool sangat lembut sehingga ia mengambil tiga pandangan dan menjejaskan skrin televisyen untuk mengetahui apa yang dilihat oleh pengadil Graham Scott. Yang paling ringan dari Jordan Henderson, ia berlaku. Nasib baik, tidak ada perbezaan. Liverpool menang dengan margin yang besar, dan mereka terus menang dengan yang lebih besar.

Tetapi bayangkan jika ia telah 0-0 pada masa itu. Bayangkan jika keputusan ini menanggung Liverpool permainan. Bayangkan apa yang akan berlaku di internet. Twitter akan menjadi kehancuran merokok sekarang. Facebook akan menjadi ladang lombong. Beberapa daripada kita mungkin dapat bertahan dalam komuniti berkumpul di Instagram, tetapi itu bukan kehidupan. Syukurlah untuk Robert Firmino.

Satu jenis kutukan yang berlainan
Kami tidak pernah memegang dengan karut itu mengenai “Kutukan Stadium Wembley,” tetapi Curug Buku Baru Pengurus. ”

Sejak Mauricio Pochettino’s “A New World Brave” telah dikeluarkan Oktober. 28, Spurs kalah kepada Manchester United, Arsenal dan Leicester ketika menjatuhkan mata terhadap West Bromwich Albion dan, pada hujung minggu ini, Watford. Sekarang, sudah pasti: Spurs mengalami masalah yang sukar dan beberapa kecederaan, dan mereka mengalahkan Real Madrid dengan buku itu di rak.

Tetapi, adakah anda masih ingat David O’Leary di Leeds United? Dia tidak pernah pulih. Mari kita berharap Pochettino mendapat banyak keuntungan dari royalti.

Pertarungan yang tidak dapat dielakkan
Dalam tempoh tujuh hari, tiga pasukan telah membina kubu mereka dan mencabar Manchester City untuk melepasi mereka. Pada setiap kesempatan, cabaran telah dipenuhi. Ia adalah satu perkara untuk memegang pasukan ini selama setengah, bekerja tanpa henti, berfikir secara berterusan dan mengikat ruang di mana sahaja anda melihatnya. Ia satu lagi perkara untuk melakukannya selama 90 minit penuh.

Seperti pasukan lain dari sejarah baru-baru ini Manchester, pasukan City ini akan terus membajak ke hadapan sehingga wisel terakhir. Ia adalah David Silva yang memenangi hari ini melawan West Ham, bukan penyelamat lewat biasa mereka, Raheem Sterling. Ia satu lagi tiga mata, dan mereka masih memegang jurang lapan mata ke atas United menuju ke derby hujung minggu depan.

Morata yang tidak berbelas kasihan
Ia sangat pelik bahawa Alvaro Morata pernah mencapai ulang tahun ke 18nya dalam satu musim liga, tetapi ia adalah satu larian yang serius (akhirnya dia akan berakhir di Chelsea).

Terdapat banyak tekanan kepada penyerang antarabangsa Sepanyol ketika dia tiba di West London, Diego Costa, seorang lelaki yang begitu jahat dan tidak percaya yang dia memperoleh hak untuk menjadi yang dipanggil “Proper Chels,” yang sebenarnya dianggap pujian di bahagian dunia. Namun Morata telah mengagumkan, menambah gol liga kesembilannya ke akaunnya pada hari Sabtu, yang kelima dia menjaringkan gol dengan kepalanya.

Isyarat terbaik hujung minggu
Penyokong Everton hanya boleh mempertimbangkan pendapat Sam Allardyce sebagai pengurus mereka, tetapi prospek Sammy Lee sebagai pembantunya agak banyak. Allardyce hanya mempunyai reputasi untuk bola sepak yang membosankan, tetapi Lee bermain untuk Liverpool selama satu dekad dan melatih mereka untuk lebih lama. Tetapi ketika pengerusi Bill Kenwright berjalan ke lapangan sementara Lee sedang memanaskan pemain dan membuatnya memberikan pelukan besar di depan semua orang, rasanya seperti sengatan itu ditarik.

Everton berada dalam masalah. Mereka memerlukan front bersatu. Kebisingan di Goodison, penerimaan untuk Allardyce dan, yang paling penting, hasilnya menunjukkan bahawa mereka mempunyai satu.

Satu untuk menonton hujung minggu depan
Ya, ada permainan yang lebih besar dari Swansea melawan West Bromwich Albion pada hujung minggu depan, dan hampir pasti ada yang lebih menarik lagi. Tetapi perhatikan ini: Swansea berada di bawah selepas kekalahan mereka kepada Stoke, dan sepatutnya demikian, menurut pengurus mereka, Paul Clement. Para bosnya memecat dua pengurus musim lepas, dan dia sedang kehabisan masa. Sementara itu, Baggies belum memenangi perlawanan sejak Ogos dan mengalu-alukan Alan Pardew kembali ke dalam bola sepak dengan cabaran besar. Singkatnya, pasukan tidak mampu untuk kehilangan, dan itu membuatkan petang yang menarik.

Leave a Reply